کتاب شمس الشموس

پرنده دلتان را به امام رضا علیه‌السلام بسپاريد

 

وصف انسان كامل از لسان ناقص بشر خارج است «وصف خورشيد به شب پره اعمی نرسد».

همين امر ما را بر آن داشت تا مقدمه اين كتاب را با گزيده رواياتی از لسان مطهر حضرات معصومين علیهم السلام در شناخت و وصف امام بيان داريم.

امام رضا علیه‌السلام می‌فرمايند: «به راستی امامت جايگاه و مرتبه انبياء و ميراث اوصياست، امام سررشته‌ی امور دين و نظام كار مسلمين و مايه‌ی صلاح دنيا و عزت اهل ايمان است.

امام ريشه اسلام بالنده و شاخه‌ی بلند و والای آن است، هر آنچه در شريعت معنا دارد در پرتو نور ولايت است».

امام همچون خورشيدی است كه نورش جهان را فرا می‌گيرد و جايگاهش در افق بگونه‌ای است كه نه دست‌ها بدان می‌رسد و نه ديدگان تواندش ديد.

امام ماه تابان، چراغ درخشان، نور طالع، ستاره و راهنما در دل تاريكی‌ها است، او راهنمای به هدايت و نجات‌بخش از نابودی است.

امام گمشدگان را راهنما و سرمازدگان را گرمی‌بخش است، او ابری پرباران و بارانی پربركت است. آسمانی پرتوافكن و زمينی گسترده و چشمه‌ای جوشان است. امام امانت‌دار، همراه، رفيق، پدری خيرخواه و برادری مهربان و در يك كلام،‌ يگانه‌ی عصر خويش است كه نه سخن‌سرايان بتوانند او را بسرايند و نه شاهدان بتوانند وصفش كنند، اديبان به لكنت افتند و دانشمندان خموش گردند».[1]

 

اي شمس الشموس! تشعشع نور ولايت تو بر ما تابيد كه نياز دلمان را چون حلقه‌ای بر پنجره‌ی فولادت گره زديم تا كسب معرفت كنيم و لب‌های تشنه‌مان را به مِی سقاخانه‌ی رضوی‌ات سپرده‌ايم تا سيراب شويم.

 

آنچه در اين مجموعه‌ در اختيار شما قرار می‌گيرد بضاعتی است ناچيز هديه به پيشگاه سلطان بی‌نياز تا عرض كنيم:

«يا أَيُّهَا الْعَزيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقينَ »[2]

«ای عزیز! ما و خاندان ما را ناراحتی فرا گرفته، و متاع کمی با خود آورده‌ایم؛ پیمانه را برای ما کامل کن؛ و بر ما تصدّق و بخشش نما، که خداوند بخشندگان را پاداش می‌دهد!»

 

اين كتاب بخشی از مجموعه سخنرانی‌های استاد محترم سركار خانم بروجردی است پيرامون شناخت و معرفت وجود مقدس امام رضا علیه‌السلام می‌باشد. اميد كه مورد تأييد فرزند مباركشان حضرت بقية الله الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه واقع گردد.

 

جهت تهیه این کتاب

با موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: ۲۲۵۵۷۰۹۲

 

کتاب شمس الشموس - موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا ع

 

 

 


[1]. عيون‌الأخبارالرضا،ج1، ص218 الی 219

[2].  سوره مبارکه‌ یوسف، آیه 88

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *